We houden ervan om te delen en te spreken met betrokken doelgroepen

Marco Kramer houdt ervan om te spreken over zijn vakgebied, technologische trends en de impact die ze kunnen hebben op ons. Van workshops, gastcolleges tot demonstraties en ‘ronde tafel’ gesprekken. Marco heeft lokale, nationale en internationale workshops, presentaties, groepsconsulten verzorgt en verzorgt trainingen in onderwerpen zoals User Experience, Conversion Optimization, ‘Big data’ en meer.

Laten we kennismaken

Kies een geschikt moment in de
online kalender of zend een e-mail

Vraag een workshop, presentatie of gastcollege aan

Laat Marco een workshop geven of spreken op uw congres, bijeenkomst of zakelijk evenement. Boek eenvoudig een datum voor een snel gesprek:

Gastcolleges aan Hogeschool Windesheim

Datagedreven beslissingen nemen met behulp van Google Analytics

De afgelopen jaren heb ik meermaals gesproken bij de Hogeschool Windesheim in Zwolle om te praten over e-commerce en het nemen van datagedreven beslissingen. Analyseren is slechts een deel van het werk. Ik besprak met de studenten hoe ze bijna altijd deel uitmaken van een team. We spraken over veelvoorkomende fouten die ‘nieuwelingen’ kunnen maken en studenten leerden wat ze absoluut moeten weten voordat ze iets kunnen analyseren. Studenten leerden ook over het formuleren van hypothesen (en hoe je die zou kunnen testen) en wat de grenzen van kwantitatief onderzoek zijn en hoe je die kunt overwinnen.

Workshops Ideation & Gedragsverandering bij NHL Stenden

Voor 30 internationale studenten heb ik een workshop gegeven over ideevorming en gedragsverandering. Studenten van NHLStenden leerden menselijk gedrag te begrijpen en pasten objectieve gegevens toe om subjectieve ideeën te onderbouwen. In één ochtend leerden en oefenden ze met 30 van de meest gebruikte gedragstechnieken en hoe je gedragsonderzoek kunt gebruiken om je eigen ideeën te onderbouwen. Daarna mochten ze de workshop beoordelen.

Remote video-gastcollege aan Hogeschool Windesheim

In 2020 verzorgde Marco een zeer uitgebreide les voor studenten van Hogeschool Windesheim in Zwolle. De studenten volgen de module (of minor) e-Commerce,  Digital Marketing en entrepreneurship. Het doel van de les was om te leren welke stappen en technieken relevant zijn voor het conversie-optimalisatieproces bij het optimaliseren van websites. Studenten kregen niet alleen inzicht in het proces en de technieken, maar leerden ook hoe ze boven hun eigen aannames en limieten uit konden stijgen. Nadien waren ze in staat om de vereiste stappen bij het optimaliseren te begrijpen en leerden ze welk onderzoek ze wanneer moesten doen. De studenten analyseerden zelf ook een gebruikersvideo en leerden problemen herkennen, categoriseren en prioriteren en kregen onze modellen ter beschikking. Na afloop werd deze presentatie bekroond als ‘ de beste presentatie van 2020‘. Studenten lieten zelfs 5 sterren beoordelingen achter op mijn bedrijfspagina .

Nakakita, student NHL Stenden

It was really nice workshop, I found it’s very important to think about problems and present situation in various ways. The cards were very useful.

Gastcollege op Friesland College

Hoe is het om voor grote merken te werken bij een ontwerpbureau? Wist je dat ze eigenlijk geen ontwerpen verkopen, maar iets anders? Wat voor mensen werken daar en hoe werken ze precies? De marketingstudenten van het Friesland College in Leeuwarden mochten het uitzoeken! Naast het werken bij een bureau legde Marco ook de verborgen waarheid achter branding uit . Marco demonstreerde dit aan de hand van voorbeelden van bekende merken als Mercedes en Volvo, maar ook Red Bull en zelfs Smirnoff Vodka.

Spreken bij de Adobe User Group

De Adobe User Group Nederland is de grootste community van creatieve professionals in Nederland, met meer dan 6000 leden, die werken aan alles wat creatief is: van concept, ontwerp en ontwikkeling voor de web- en printindustrie. Het doel van de Adobe User Group is om ideeën, technieken uit te wisselen, te inspireren en nieuwe mensen uit je vak te ontmoeten. Marco hielp bij het organiseren van verschillende bijeenkomsten en hield lezingen over User Experience en Usability.

Merijn Stam, docent NHL Stenden

Inhoudelijk sterk en informatief bruikbaar vanwege de voorbeelden uit de praktijk. Bedankt!

Uw bedrijf of netwerkclub

Marco heeft speciale presentaties voor Business Clubs of lokale netwerken. Marco is een regelmatige spreker voor CNCO en heeft presentaties gehouden voor andere business clubs zoals The Lions Club Leeuwarden , SCCF(Seniorenconvent Commerciële Club Friesland) en andere non-profit organisaties.

Praten met –en lesgeven aan– kinderen

Marco vindt het leuk om leraren, tieners en kinderen te helpen bij het leren over onderwerpen als design, internet en hoe ze kunnen leren hoe ze deze in hun eigen voordeel kunnen gebruiken. Een kijkje achter de schermen van het dagelijkse werk bij een bureau, kinderen enthousiast maken om ontwerper, ontwikkelaar of marketing en user experience te worden. Marco heeft lesgegeven en gepresenteerd op MBO Friese Poort en plaatselijke basisschool “De Sprong”.

Interne presentaties voor Junction

Marco organiseerde tijdens zijn tien jaar als werknemer veel lezingen en trainingen voor de creatieven, de studio en het hele bedrijf van VosLibert. Onderwerpen varieerden van gebruikerservaringanalyse van andere websites zoals The Dollar Shave Club , de voordelen van infographics , advertentietrends ,  Adobe Creative Suite, het gebruik van Certified PDF en meer.

S. Renkema, CEO Junction

Marco is een gedreven vakman, met grote technische know how en enthousiast voor zijn vak. Gaat graag op zoek nieuwe mogelijkheden en toepassingen op zijn vakgebied. Deelt dat online ook met vakgenoten over de hele wereld en is daardoor goed op de hoogte van de laatste stand van zaken’.

P. Dekker, Algemeen Directeur Cinnamon Interactive

Marco geeft ons en onze klanten inzicht in hoe bezoekers zich op de website gedragen. Door pragmatisch naar cijfers, design en informatie-archtitectuur te kijken, worden er conversieverhoging gerealiseerd!

Ook een workshop, gastcollege of lezing? Boek een gratis call of meeting

Boek nu snel en gemakkelijk een gratis call of meeting. Jij bepaalt de datum en tijd, wij regelen de rest. De workshops en gastcolleges zijn kosteloos voor NGO’s, universiteiten en andere onderwijsinstellingen. Uiteraard wel in overleg.