Conversie optimalisatie specialisten in Leeuwarden

Natuurlijk heb je Conversie optimalisatie specialisten in Leeuwarden! Maar ‘conversie optimalisatie’ is een lastig begrip dat uitleg nodig heeft. Er wordt vaak gedacht dat het ‘trucjes‘ zijn om even snel een website te verbeteren. Of dat we er alleen zijn om het conversie percentage te verhogen.

Dat is niet waar het bij goede conversie optimalisatie om draait. Lees verder en laat je niet in de luren leggen…

Gratis video check aanvragen

Een persoonlijke HD video in je mailbox

Conversie Optimalisatie of Conversion Rate?

Het draait bij Conversie optimalisatie niet uitsluitend om het verhogen van het ‘Conversion Rate’ percentage. Immers: als dat ons doel zou zijn, dan adviseerden we alle klanten om hun producten in prijs te verlagen en producten die minder snel verkopen uit het assortiment te schrappen. Dat zorgt er gegarandeerd voor dat het ‘Conversion Rate’ percentage stijgt! Dus de gedachte dat het uitsluitend om ‘Conversion Optimization Rate’ draait, kun je vast loslaten.

Bounce rate in Google Analytics?

Het puur focussen op het verlagen van de bounce rate is nog zo’n veel voorkomende gedachte die we ook vaak van klanten horen. Het verlagen van de bounce rate is ook niet een doel op zich. Wanneer iemand je blog- of nieuwsartikel helemaal leest van boven naar beneden, en daarna weer vertrekt, dan ziet Google Analytics dat als een als een ‘Bounce’. Maar is dat zo slecht? Je hele artikel werd gelezen. (Bovendien ziet Google liever Boune Rate vervangen door Engagement Rate!).

Conversion Rate

Hoewel het geen doel op zich is, is de Bounce of Engagement Rate wel een belangrijke maatstaf om te analyseren. Het kan zijn dat er veel bezoekers op jouw productpagina’s komen. Als deze vervolgens allemaal weer snel vertrekken, dan toont de combinatie van Bounce Rate en de korte ‘Time On site’ in de Engament Rate aan dat zij daar niks relevants of interessants zagen. Maar uitsluitend focussen op alleen de Bounce Rate is te kort door de bocht. We willen liever focussen op dingen die er wel toe doen en daarna de elementen die daarbij helpen aanpakken.

Omzetgroei met hetzelfde aantal bezoekers

Het mooie van het bereiken van een betere verkoop bij hetzelfde aantal bezoekers is dat de omzetgroei niet éénmalig is. De extra omzet stapelt. De omzetgroei van de eerste maand zie je ook terug in de volgende maanden (bij gelijk aantal en type bezoekers). Zo tikt (bijvoorbeeld) een groei van 5% meer omzet elke maand flink door.

Marco Kramer, Imaga

“Als je weinig bezoekers hebt én weinig online verkoopt, dan moet je focus niet liggen op Conversie Optimalisatie, maar op het krijgen van meer bekendheid en meer bezoek”

Conversie Optimalisatie betekend extra omzet zonder extra reclamekosten

Omdat Conversie Optimalisatie een percentuele groei teweeg kan brengen is het belangrijker voor bedrijven die al aardig tot goed verkopen. Wanneer je omzet begint bij € 20.000 per maand, betekend 10% groei € 2000,- per maand, elke maand, cumulatief. Je leest het goed, extra omzet per jaar, elk jaar zonder extra reclamekosten met hetzelfde aantal bezoekers.

Waar begint een Conversie Optimalisatie proces?

Elk conversie optimalisatie proces van ons begint met een open en eerlijk gesprek. In 90% van de gevallen worden belangrijke zaken die online gebeuren niet goed gemeten. Er is geen correct beeld van wat er online precies gebeurd. Daarom vragen we hoeveel producten het bedrijf verkoopt per maand en wat de marge is. Conversie Optimalisatie is namelijk het interessants voor bedrijven die frequent verkopen.

‘Best Practises’ zijn slechts het begin

Natuurlijk kijken we naar ‘Best Practices’. Maar ook daar hanteren we een systeem. Wij hebben de beschikking over de resultaten van meer dan 37.000 uur gebruikersonderzoek en analyzes. De gebundelde kennis hiervan passen we toe op jouw website. Van lead-generation tot e-commerce. Maar het is wel belangrijk om te onthouden dat jouw site specifieke problemen heeft, geen algemene problemen.

We optimaliseren de groei van omzet

Conversie optimalisatie draait om het verhogen van de (online) omzet en dus de groei van het bedrijf. Nu roepen wel meer bedrijven en specialisten dat. Maar bij Conversie Optimalisatie realiseer je groei met hetzelfde verkeer. Deze groei realiseer je nadrukkelijk niet door meer geld uit te geven aan Google- of Facebook Ads of door andere promotionele activiteiten.

Optimalisatie oplossingen voor jouw specifieke website en jouw klanten

Omdat jouw klanten en hun wensen op jouw website uniek zijn, hanteren we speciale methoden om inzicht in hun problemen te weten te komen. Hoe beter we jouw klanten leren kennen, hoe beter we de website kunnen laten passen. Wij vinden die inzichten in co-creatie sessies, gebruikersonderzoek, in je bestaande Google Analytics data en ook in jouw SEO-data.

Tijd voor actie: Ons unieke Action Sheet met Executive Summary

Bij ons geen ellenlange technische rapporten waar geen touw aan vast te knopen is. Een heldere en persoonlijke presentatie met een ‘Executive Summary’ wordt gedeeld met alle ontdekte issues en groeikansen. Dit Action Sheet verteld precies wat er aan de hand is, waar, waarom, wat er moet gebeuren en wie dat gaat doen. Je kunt direct aan de slag!

MPLUS Kassa

‘Vijf minuten na Marco’s presentatie waren onze developers al aan de slag met de issues in ons Action Sheet!”

Interesse in het optimaliseren van je website? Boek een gratis call of meeting

Boek nu snel en gemakkelijk een gratis call of meeting. Jij bepaalt de datum en tijd, wij regelen de rest. Gaan we om tafel? Leuk! Samen komen we altijd tot een voorstel op maat dat aansluit bij jouw doelstellingen én budget.